Mercruiser 454/330hp > + 440hp
- s24
- Kirjoittaja
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
16 vuotta 1 kuukausi sitten - 14 vuotta 5 kuukautta sitten #14
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Mercruiser 454/330hp > + 440hp kirjoittanut s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 5 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- s24
- Kirjoittaja
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
16 vuotta 1 kuukausi sitten - 14 vuotta 5 kuukautta sitten #29
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Mercruiser 454/330hp >
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 5 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- s24
- Kirjoittaja
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
16 vuotta 3 viikkoa sitten - 16 vuotta 3 viikkoa sitten #103
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Mercruiser 454/330hp >
Edellisen kuvan ja seuraavien tapahtumien väliin mahtuikin
sitten kaikenlaista, jota jokainen "Ameriikasta" tavaraa tilannut on yleensä kokenut, ennemmin tai myöhemmmin...
No, lyhyestä virsi kaunis: tilasimme moottorin, jonka piti tulla X päivään mennessä, ja sitten 2 vkon päästä X päivästä jne...
Valitettavasti minullakaan ei "Hälytyskello" soinnut ajoissa,
vaikka kokemuksia samasta asiasta oli useiden vuosien ajalta.
Onneksi plan B oli jo lähtenyt käyntiin, joten moottori oli haettavissa toukokuun viimeisenä päivänä (alkuperäinen aikaraja) veneen laskemiseksi, jota kukaan ei kyllä pitänyt mahdollisena, paitsi "J", ja jos alkuperäisen suunnitelman mukainen moottori olisi tullut lasketussa ajassa, olisi aikataulu saattanut hyvinkin pitää....
Jälkeenpäin ajateltuna moottorin myöhästyminen oli kuitenkin ehkä positiivinen asia Veneen kunnostuksen kannalta???
Pois lukien "Lievän" stressin allekirjoittaneelta sekä "J":ltä....
Jatkuu moottorin käyttötarkoituksen mukaisten sekä kestävyyden, että tehotavoitteen saavuttamisen kannalta
oikeiden osien ja koneistusten valinnalla...?
sitten kaikenlaista, jota jokainen "Ameriikasta" tavaraa tilannut on yleensä kokenut, ennemmin tai myöhemmmin...
No, lyhyestä virsi kaunis: tilasimme moottorin, jonka piti tulla X päivään mennessä, ja sitten 2 vkon päästä X päivästä jne...
Valitettavasti minullakaan ei "Hälytyskello" soinnut ajoissa,
vaikka kokemuksia samasta asiasta oli useiden vuosien ajalta.
Onneksi plan B oli jo lähtenyt käyntiin, joten moottori oli haettavissa toukokuun viimeisenä päivänä (alkuperäinen aikaraja) veneen laskemiseksi, jota kukaan ei kyllä pitänyt mahdollisena, paitsi "J", ja jos alkuperäisen suunnitelman mukainen moottori olisi tullut lasketussa ajassa, olisi aikataulu saattanut hyvinkin pitää....
Jälkeenpäin ajateltuna moottorin myöhästyminen oli kuitenkin ehkä positiivinen asia Veneen kunnostuksen kannalta???
Pois lukien "Lievän" stressin allekirjoittaneelta sekä "J":ltä....
Jatkuu moottorin käyttötarkoituksen mukaisten sekä kestävyyden, että tehotavoitteen saavuttamisen kannalta
oikeiden osien ja koneistusten valinnalla...?
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 16 vuotta 3 viikkoa sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- s24
- Kirjoittaja
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
16 vuotta 3 viikkoa sitten - 14 vuotta 5 kuukautta sitten #104
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Mercruiser 454/330hp >
Tavoitteena oli saada yli 330hp moottori vanhan ja väsyneen tilalle.
Vanha lohko oli jo viety koneistettavaksi, kun uutta moottoria odoteltiin...
Koneistamossa tehtiin seuraavat työt:
-poraus/hoonaus stressilevyillä
-kampiakseli linjan tarkastus/oikaisu
-kansitasojen ajaminen suoriksi, sekä ns.0 dekkikorkeudelle
-tasapainoitus
Uudet osat:
-Edelbrock rect port RPM alumiinikannet
-Edelbrock RPM Air-Gap imusarja
-Eagle Sir kiertokanget
-KB hypereutectic männät
-männänrenkaat
-laakerit
-öljypumppu
-jakopää
-Crane hydraulirullanokka-akseli kaikkine tarvikkeineen
-ym tiivisteet pulttisarjat jne.
Lohko, kampiakseli ja uudet osat mitattiin ja sovitettiin
toisiinsa. Saattaa vaikuttaa helpolta ja nopealta "nakilta", mutta todellisuudessa vie aikaa, kun kaikki mitataan ja varmistetaan, ettei tule yllätyksiä...
Vanha lohko oli jo viety koneistettavaksi, kun uutta moottoria odoteltiin...
Koneistamossa tehtiin seuraavat työt:
-poraus/hoonaus stressilevyillä
-kampiakseli linjan tarkastus/oikaisu
-kansitasojen ajaminen suoriksi, sekä ns.0 dekkikorkeudelle
-tasapainoitus
Uudet osat:
-Edelbrock rect port RPM alumiinikannet
-Edelbrock RPM Air-Gap imusarja
-Eagle Sir kiertokanget
-KB hypereutectic männät
-männänrenkaat
-laakerit
-öljypumppu
-jakopää
-Crane hydraulirullanokka-akseli kaikkine tarvikkeineen
-ym tiivisteet pulttisarjat jne.
Lohko, kampiakseli ja uudet osat mitattiin ja sovitettiin
toisiinsa. Saattaa vaikuttaa helpolta ja nopealta "nakilta", mutta todellisuudessa vie aikaa, kun kaikki mitataan ja varmistetaan, ettei tule yllätyksiä...
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 14 vuotta 5 kuukautta sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- s24
- Kirjoittaja
- Poissa
- Moderator
- Sea Ray S-24 ???
16 vuotta 2 viikkoa sitten - 16 vuotta 2 viikkoa sitten #111
: s24
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Mercruiser 454/330hp >
Joten moottorin rakentaminen, mittaus, purku ja pesu, koneistus = kansien tason lasku tavoite palotilan aikaan saamiseksi ym. Koesovitus, mittaus uudelleen, ja sama taas vievät aikaa..
Kun alkuperäisistä osista kaytettiin vain lohko ja kampi-akseli, ja kaikki muut olivat Amerikkalaisia "Bolt-On" osia, ja kyseessä oli ottaa kaikki irti, mitä kestävyyden heikentymättä on mahdollista, pikku "puuhastelua" riitti...
Sen verran voidaan kuitenkin paljastaa, että alkuperäiseen moottoriin verrattuna kierrokset nousivat n.700rpm, samalla potkurilla.
Kun alkuperäisistä osista kaytettiin vain lohko ja kampi-akseli, ja kaikki muut olivat Amerikkalaisia "Bolt-On" osia, ja kyseessä oli ottaa kaikki irti, mitä kestävyyden heikentymättä on mahdollista, pikku "puuhastelua" riitti...
Sen verran voidaan kuitenkin paljastaa, että alkuperäiseen moottoriin verrattuna kierrokset nousivat n.700rpm, samalla potkurilla.
Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 16 vuotta 2 viikkoa sitten s24.
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
- force26
- Poissa
- Junior Member
Vähemmän
Lisää
- Viestejä: 33
- Vastaanotettu kiitos 0
16 vuotta 2 viikkoa sitten #112
: force26
Alle 500 kuutiotuumaiset mitataan lastentarhassa
Vastaus käyttäjältä force26 aiheessa Vs:Mercruiser 454/330hp >
s24 kirjoitti:
"Amerikkalaisia" "Bolt-On" osia.
Alle 500 kuutiotuumaiset mitataan lastentarhassa
Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.
Sivu luotiin ajassa: 0.062 sekuntia
- Olet tässä:
- Etusivu
- Foorumi
- Main Forum
- Projektit
- Mercruiser 454/330hp > + 440hp