Chaparral 285 xlc

  • paja
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lisää
15 vuotta 9 kuukautta sitten #207 : paja
Chaparral 285 xlc kirjoittanut paja
Tässä pikkusen tarinan tynkää tosta mun nykyisestä lelusta eli tsapparaalista... Tarina alkaa suunnilleen siitä kun se tuli myyntiin Pirkkalan avk:lle syksyllä -07. Tuolloin en siitä pahemmin edes kiinnostunut,kun sattui olemaan vielä laiturissa bayliner 2455 jonka olin hommannu edellisenä syksynä lievänä projektina ja koko edellinen talvi meni tekniikanvaihon ja muitten hommien kanssa painiessa. Läksin sitten erään kerran käväsemään kaverin mukana autohakukeikalla tuolla pirkkalassa ja siellähän toi ruho makaili pihalla,joskin sillä hetkellä se oli vedetty jostakin syystä pois myynnistä...kävin sitä kattelemassa ihan muina miehinä ja vähän huonolta se näytti,pohjassa kun oli käynyt...no,sinne se jäi ja matka jatkui. parin viikon päästä se kuitenkin tulikin taas myyntiin ja se alkoikin hiertää mieltä ihan tosissaan,nukuttuakaan ei saanu enää ku mielessä pyöri vain uudet projektit:woohoo: asiaa ei helpottanut se että eräs hyvä kaveri oli iskeny silmänsä siihen myös...asiasta väännettiin pikkuisen ja kun sopu syntyi niin vartin kuluessa meikäläinen oli jo matkalla tampereelle:laugh: paikan päällä tarkka syyni päälle ettei rungosta löydy mitään ylitsepääsemätöntä ja että koneet pyörii. vartin verran kivien potkintaa ja ympäriinsä palloilua ja eiku itteä niskata ja tiskille:OTAN SEN.
kuvablogi.com/nayta/704284/ tarina jatkuu...

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • paja
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lisää
15 vuotta 9 kuukautta sitten #208 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs:Chaparral 285 xlc
seuraava ongelma oli kotiinkuljetus joka järjestyi kohtuu helposti kaverin hiab-kuorkilla ja trukinkuljetuslavalla. bayliner oli vielä vedessä niin saatiin sen kärri käyttöön siksi aikaa kunnes saataisiin tälle oma kärri jostain.sekin saatiin jossain vaiheessa värkättyä.seuraavaksi alettiin purkamaan tota ilkivaltaupotuksen kohdetta. konepeitto ja takapenkki ensin niin päästiin koneisiin käsiksi. startit,laturit,sytkät,kaasarit ja tankki ensimmäisinä siihen kuntoon että saadaan koneet käymään... lähtihän ne,suht helpolla...toinen kone lämmetessään hävitti pari pyttyä pelistä ja kasteli tulppia...vedellä. ei muuta kun kannet auki. ne olikin kiinni ihan silikonin voimalla ja vanhoilla tiivisteillä:blink: tasot puhtaaksi ja kannet momenttiin,tällä kertaa uusilla tiivisteillä ja pelit käyntiin ja hyvin pelasi. seuraavaksi purkasin koko mittariston johtoineen roskikseen.uspartsista uutta viisaria ja kolvi kuumaksi. samaan aikaan pressumies kävi aina välillä tarkistelemassa mittoja uutta ajopressua varten. etupenkkien jalat lensi roskiin myös. vanin pyörivistä jalustoista värkättiin uudet eestaas-säätöineen päivineen.jenkeistä tilattiin uudet alupakosarjat molempiin koneisiin sekä välitetyt startit(kiitos ilkalle)Jossain välissä ehdin roikkumaan ruiskunkanssakin veneen ympärillä "vaikka ei pitäny puuttua siihen ulkokuoreen tänä talvena"!! ja siihen kylkiin vielä rebeltarrat ja hyvä tulee... tässä jossain välissä kerkesin myymään ton baylinerin maailmalle ja taas saatiin rakentelukassaan euroja:silly:
vesillelasku keväällä -08 tai oikeestaan juhannusviikolla ei ollukkaan niin juhlava.. tämä toinen kattila jota ei oltu avattu,ei suostunut ottamaan jenkaa toivotulla tavalla ja lukuisten sytkä/kaasutinkokeilujen jälkeen(en jaksa ees kirjottaa kaikkea) purkasin koko koneen,josta ei tietenkään mitään vikaa löytynyt.kaikki koneessa oli ihan uutta sisällä ja just koneistettu(ed omistajan toimesta) kasauksen jälkeen se kuitenkin sai potkua ja siitä se kesä sitten alkoi:P huh...jatketaan myöhemmin:woohoo:

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • paja
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lisää
15 vuotta 6 kuukautta sitten - 15 vuotta 6 kuukautta sitten #294 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs:Chaparral 285 xlc
kesä -08 tuli niitä tuntejakin karvan alle 100 ja soppaa saatiin poltettua ihan kiitettävä määrä ja tulihan sitä käytyä yhdessä jos toisessakin paikassa. syksyllä sattui noita kelluvia kiviä reitille ja perät meni uusiksi. loppurutistukseksi vielä jotkut rojuperät tallin nurkasta kiinni ja merelle heittämään reissua kunnon keliin,jonka seurauksena hajos toinen trimminmoottori,kaikki kojetaulun katkaisijat,keulakajuutan hyllyt tippui ja koko vene sisältä kuin uitettu.siihen loppui veneily kausi mun osalta.nyt on tällä hetkellä uudet 350cid moottorit valmiina ja uudet vetolaitteet/potkurit ja uudet trimminmoottorit. keulakajuuttakin sai pientä päivitystä osakseen:blush: ja mm. uudet pressukaaret työn alla ja moottoripedin pientä päivitystä luvassa ja trimmimittareiden kytkentää ynnä muuta sähellystä. eli kiire tulee taas tänä keväänäkin... nimim: sula vesi ja aurinko yllätti veneilijät:laugh:

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87
Viimeksi muokattu: 15 vuotta 6 kuukautta sitten paja.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • paja
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lisää
15 vuotta 3 viikkoa sitten #706 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs:Chaparral 285 xlc
s24 kirjoitti:

..

näyttäs ihan ku joku vihjais että tarina kaipaa jatkoa :laugh: pitänee ottaa iltasella pari saunaolusta,että alkaa toi runosuoni kukkimaan :silly: :P

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • paja
  • Kirjoittaja
  • Poissa
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lisää
15 vuotta 3 viikkoa sitten #714 : paja
Vastaus käyttäjältä paja aiheessa Vs:Chaparral 285 xlc
yleisön pyynnöstä huolimatta jatketaan siis :laugh: eli uudet kattilat valmistui -09 kevättalvella ja ne sisältävät seuraavaa: sbc 1-os takatiivistelohkot jotka hierottu 0-dekkiin lättäpäämännille paljealueen aikaansaamiseksi,kampiakselit tuli uudet tavalliset eaglen valuakselit,kanget on scatin taotut 5,7"tuuumaa I-profiilit ja männät speed pron 345 hypereunukit std koossa siis. Kivinummen antilta ostin noita hecho in mehiko-kansia 4-kpl joissa tuli mukana kaikki mahdollinen yläkerran koneisto. nokat viskasin mäkeen kun olin jo aiemmin hankkinut tähän prokkikseen cranen Z-262 kärsät,jotka pitäis kyllä oikeesti vaihtaa johonkin astetta tiukempaan malliin :P noi kannet meni heti purkuun ja niille annoin viilaa jonkin verran ja virtauspenkki näytti että toi mun tupelointi antoi 16hv enemmin vakioon nähden,ok,riitti mulle. keinut vaihtui myöskin,pakopuolelle summitin halpis rullat 1.6 suhteella ja imu 1.5 cranen energizerit. venakoppienkanssa tuli heti onkelma kun ei vesisarjoilla mahdu korkeat kopat ja rullat ei mahdu tavan koppien alle. summitin halpiskromikopat oli senverran eri muotoiset jotta kahta tiivistettä käyttäen niiden alle mahtui rullavippojen mutterit eikä ota pakosarjaan kiinni.kaikki koneistukset/tasapainoitukset teetin lahden kansityössä. tehot jää tällä kertaa arvailujen varaan kun kahden mosan penkitys olis ollu sen hetken budjetille liikaa.talven aikana myös hommattiin uudet potkurit,mirage 21+ joiden oletin olevan ok kun tuleehan sitä voimaakin niin perkeleesti lisää :blush: ajettiinhän edelliskesä 19" aluilla 305cid voimin. no niinhän siinä kävi kun jeesusta seurattiin... aivan helvetin liian rankat rusetit ja jenkaa otti muistaakseni 3800rpm :woohoo: en muista niillä huippuja,jotain lähellä 47-48kn kuitenkin. hommattiin erään tutun avustuksella pikaa pikaa amöriikasta toiset rupelit:15,5X17 mirage+ joilla saatiin kierroksia jo lähemmäs 4500 ja ekalla vedolla 49.8kn vai oliko se 48.9... no kuitenkin joo tällä kombinaatiolla on tää kesä surrattu ja kuten tuolla toisaalla kerroinkin jo niin kesken ajokauden sain toisen lohkonkin halki.sehän ei meitä lannistanut vaikka käyrä aika korkealla olikin välillä. ensi kesäksi tulossa on air-gap imusarjat ja holleyn kaasarit sekä mahdollisesti tuo nokan kiristys :silly: ja pitäishän toi konekopan hydraulinen aukaisijahässäkkä laittaa kans jo paikalleen kun sitä nyt on jo kohta 2 vuotta sinne asennettu... ja jotain pientä äänenvaimennushommaa ajattelin myös toteuttaa kun noi 4 tuuman suorat happorännit raikaa aika railakaasti. viime viikolla kävimme henkan ja eclipsen kanssa heittämässä perinteisen syysmyräkkäajelun itäisellä suomenlahdella ja laite toimi erittäin hyvin 3 päivää ja yli 200km. soppaa retkellä paloi n. 250-300 litraa kovassa kelissä ajaen ja hanaakin annettiin välillä ihan kiitettävästi.rakeitakin saatiin lärville ihan mallikkaasti :S tämä nyt tältä erää,jatketaan myöhemmin lisää B)

"Koneidenkanssa kun ollaan tekemisissä niin voi tulla aina mekaanisia häiriöitä" Kimmo westerberg tukholma-helsinki ennätysajo 87

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • s24
  • Poissa
  • Moderator
  • Moderator
  • Sea Ray S-24 ???
Lisää
15 vuotta 3 viikkoa sitten - 15 vuotta 3 viikkoa sitten #715 : s24
Vastaus käyttäjältä s24 aiheessa Vs:Chaparral 285 xlc
paja kirjoitti:

ja jotain pientä äänenvaimennushommaa ajattelin myös toteuttaa kun noi 4 tuuman suorat happorännit raikaa aika railakaasti.


Mielenkiintoista... :silly: :blink: :blush: ihan kuin olisin kuullut tuon aikaisemminkin... Omasta suustani :laugh:



0.47 kohdalla "volumenappula" kaakkoon....

Stupid questions? Are there such... The one that you`ve not asked[
Viimeksi muokattu: 15 vuotta 3 viikkoa sitten s24.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.060 sekuntia
Toteutus: Kunena foorumi